9001260012 |
La programació neurolingüística i la seva aplicació en els entorns educatius |
2018-2019 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
24/10/2018 - 18/1/2019 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
105
|
| |
Descripció i Metodologia: |
La millora de l'eficàcia en l'aprenentatge del nostre alumnat, l'optimització del lideratge exercit pel professorat, les estratègies per a la millora de l'autoestima, la mediació i la negociació, l'optimització del temps de les reunions, la resolució positiva dels conflictes, etc. són dominis on la Programació Neurolingüistica té molt a dir. Aquest curs et permetrà d'aplicar, reflexionar, aprendre, compartir i créixer a la llum d'aquest nou plantejament que ens presenta la PNL
|
| |
Objectius |
Aprendre a identificar amb precisió el procés de pensament intern propi i el de les altres persones.
Adquirir nous recursos per desenvolupar-nos millor personal i professionalment.
Analitzar la importància de les creences en la tasca docent i com aquestes influeixen en les conductes.
Millorar la comunicació intra i interpersonal.
Identificar els diversos sistemes representatius de recollida de la informació i de la seva aplicació a la docència.
Conèixer recursos per adequar possibles estratègies d’aprenentatge a un grup o estudiant determinat.
Aprendre a mantenir una actitud positiva davant de les dificultats.
Conèixer les principals tècniques de la PNL i la seva aplicació en els entorns educatius.
|
| |
Continguts |
Continguts a treballar:
Què és la PNL?
Orígens de la PNL.
Com funciona la PNL?
Què ens permet la PNL?
Canvi i PNL.
Pressuposicions en què es fonamenta la PNL.
La PNL en els entorns educatius.
Som allò que creiem que som:
La finalitat i el poder de les creences.
Tipus de creences.
Com es formes les creences?
Com identificar creences?
Estratègies per aconseguir creences positives.
Les creences i els mapes mentals.
Les creences en els entorns educatius. L’efecte Pigmalio.
La importància dels nostres sentits:
Comunicació i PNL.
Els tres principals canals de recollida d’informació.
Com esbrinar el canal prioritari d’una persona?
Els sistemes representatius i el treball de l’aula.
La comunicació com a base de les relacions en els entorns educatius.
La importància de les paraules en l’educació.
L’escolta activa.
Les principals tècniques de PNL i la seva aplicació a l’aula:
Les Metàfores. La comunicació amb l’inconscient.
Les ancores. La millora de la seguretat i l’autoestima.
El modelatge. Aprenem dels altres.
El raport. La millora de la comunicació.
El reenquadrament. Una visió diferent de les situacions.
Els metamodels. Esbrinem creences.
Les posicions perceptives. La resolució de conflictes.
|
| |
Avaluació |
Els criteris d'avaluació són la participació activa i coherent en els diferents fòrums que es proposen a partir de les activitats, que es van revisant i comentant col·lectivament i individualment quan cal. També s'han de fer tots els tests amb un 80% mínim d’encerts
|
| |
Requisits de certificació |
Per tenir dret al certificat s’hauran de fer totes les activitats plantejades i caldrà la valoració positiva del personal formador quan a l'aprofitament de l'activitat per part de cadascuna de les persones assistents.
|
| |
E-mail |
ga.ice@uab.cat
|
| |
|
|