Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9001260012   La programació neurolingüística i la seva aplicació en els entorns educatius
2018-2019   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   24/10/2018 - 18/1/2019 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
  
  
  
  
Cost matrícula (Euros)   105
  
Descripció i   Metodologia:   La millora de l'eficàcia en l'aprenentatge del nostre alumnat, l'optimització del lideratge exercit pel professorat, les estratègies per a la millora de l'autoestima, la mediació i la negociació, l'optimització del temps de les reunions, la resolució positiva dels conflictes, etc. són dominis on la Programació Neurolingüistica té molt a dir. Aquest curs et permetrà d'aplicar, reflexionar, aprendre, compartir i créixer a la llum d'aquest nou plantejament que ens presenta la PNL
  
Objectius   Aprendre a identificar amb precisió el procés de pensament intern propi i el de les altres persones.
Adquirir nous recursos per desenvolupar-nos millor personal i professionalment.
Analitzar la importància de les creences en la tasca docent i com aquestes influeixen en les conductes.
Millorar la comunicació intra i interpersonal.
Identificar els diversos sistemes representatius de recollida de la informació i de la seva aplicació a la docència.
Conèixer recursos per adequar possibles estratègies d’aprenentatge a un grup o estudiant determinat.
Aprendre a mantenir una actitud positiva davant de les dificultats.
Conèixer les principals tècniques de la PNL i la seva aplicació en els entorns educatius.
  
Continguts   Continguts a treballar:
Què és la PNL?
Orígens de la PNL.
Com funciona la PNL?
Què ens permet la PNL?
Canvi i PNL.
Pressuposicions en què es fonamenta la PNL.
La PNL en els entorns educatius.

Som allò que creiem que som:
La finalitat i el poder de les creences.
Tipus de creences.
Com es formes les creences?
Com identificar creences?
Estratègies per aconseguir creences positives.
Les creences i els mapes mentals.
Les creences en els entorns educatius. L’efecte Pigmalio.

La importància dels nostres sentits:
Comunicació i PNL.
Els tres principals canals de recollida d’informació.
Com esbrinar el canal prioritari d’una persona?
Els sistemes representatius i el treball de l’aula.
La comunicació com a base de les relacions en els entorns educatius.
La importància de les paraules en l’educació.
L’escolta activa.

Les principals tècniques de PNL i la seva aplicació a l’aula:
Les Metàfores. La comunicació amb l’inconscient.
Les ancores. La millora de la seguretat i l’autoestima.
El modelatge. Aprenem dels altres.
El raport. La millora de la comunicació.
El reenquadrament. Una visió diferent de les situacions.
Els metamodels. Esbrinem creences.
Les posicions perceptives. La resolució de conflictes.
  
Avaluació   Els criteris d'avaluació són la participació activa i coherent en els diferents fòrums que es proposen a partir de les activitats, que es van revisant i comentant col·lectivament i individualment quan cal. També s'han de fer tots els tests amb un 80% mínim d’encerts
  
Requisits de  certificació   Per tenir dret al certificat s’hauran de fer totes les activitats plantejades i caldrà la valoració positiva del personal formador quan a l'aprofitament de l'activitat per part de cadascuna de les persones assistents.
  
E-mail   ga.ice@uab.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent